Freitag, 6. August 2010

حرکت ملی آذربایجان در ویترین رادیو برابری- مهسا مئهدیلی

حرکت ملی آذربایجان در ویترین رادیو برابری
‌به نام برادران شهیدم قادر صدیقی فرهاد محسنی و غلامرضا امانی...
مصاحبهٔ اخیر‌ رادیو برابری ارگان مجاهدین خلق ایران با عنوان گفتگو با شهناز غلامی فعال جنبش زنان آذربایجان و معرفی خانم غلامی با عنوان فعال جنبش زنان آذربایجان و فعال زن جنبش ملی آذربایجان* توسط مجری مصاحبه خانم حمیلا نیسگیلی به دلیل تناقض محتوا با موضوعات ارائه شده و همچنین کلی‌ گویی های غیر اصولی تناقض حیطه اطلاعاتی و علمی و عملی میهمان مصاحبه در جوابهایی که میدادند و عدم مراعات احترام به حقوق فردی انسانها جزو یکی‌ از مصاحبه های مغایر با اصول دموکراتیک ورنالیستی بود که در حد طرح جملات گوش پرکن بدون پایه پیش رفت. نشاندن میهمان مصاحبه در جایی‌ که نه تنها خود را متعلق به آن نمی‌داند بلکه خود را در نقطهٔ مقابل آن می‌بیند کاملا مغایر با اصول دموکراتیک مصاحبهٔ تحقیقی مدنی بود.در یک مصاحبهٔ ژورنالیستی که سوالهای سیاسی اجتماعی مربوط به گروه اجتماعی خاصی میشود انتظار جوابهای منطقی طرح مشکلات و نقد عوامل بوجود آورندهٔ آن و طرح تجربه های شخصی‌ فقط در موضوعات شخصی‌ انتظاری است که از یک گفتگوی دموکراتیک وجود دارد. حملهٔ مستقیم و ندانسته ترور شخصیت و گروه اجتماعی و عدم مراعات اصول اخلاقی گفتگو در احترام به افراد گروهها تشکیلاتها و نتیجه گیریهای کلی‌ از تجربه های شخصی‌ بدون بيان تفاوتها و مشترکات فکری نمایش یکّه تازانهٔ محکمهٔ فرمایشی توابین را ارائه میکرد.به زبان ساده یکی‌ را نشانده بودند در جایی‌ که بگوید من از همگروهیهایم بدم می‌آید و پشیمانم.این مصاحبه به طور زیرکانه در لباس طرح مشکلات زنان در آذربایجان حرکت ملی‌ هویت خواهی آذربایجان را حرکتی تشکیل شده از مردانی ضدّ زن و بدور از اخلاق سیاسی به بیننده معرفی‌ میکرد.ارائه گران این مصاحبه اگر به دموکراسی در بطن خود اعتقاد داشته باشد باید متوجه شده باشند که در مصاحبه نه حرکت هویت خواهی ملی‌ آذربایجان صادقانه معرفی‌ شد نه ارتباط این حرکت و خواسته های آن با خواست های جنسی‌ زنان بیان شد نه مشکلات و نه حرفی‌ از مبارزات ملی زنان ونه ارائه درست حضور زنان صورت گرفت. رادیو برابری با طرح موضوعات حول مسائل ملی‌ و حقوق زنان در بین مللتهای مختلف مصاحبه هایی با چند فعال ملی زن مللتهای مختلف انجام داده است.در ویترین این رادیو مصاحبه با خانم سهیلا قادری فعال ملی‌ و جنبش زنان کردستان و خانم ملالی جویا از زنان جسور ملی افغانی وجوددارد.در هر دو این مصاحبه ها این فعالان با ارائه دلایل و ریشه های سیاسی اجتماعی به طرح ایده ها و افکار خود میپردازند..شناخت دقیقی که این خانمها از تبعیض و ریشهٔ معضلات اجتماعی جامعشان دارند. مصاحبهٔ ژورنالیستی مستند دمکراتیکی ایجاد کرده است که حضور فعال زنان را در مبارزات ملی‌ مللت خویش عامل افزایش آگاهی آنها به تبیعضات جنسی می شمارد.خانم ملالی جویا از جسورترین زنان ملی‌ در طرح تبعیضات ملی‌ افغانستان و دفاع از حقوق زنان افغانستان هستند و خانم سهیلا قادری سابقهٔ فعالیت نزدیک به ۳۰ سال در جنبش ملی کردها دارند و در شروع مصاحبه در معرفی‌ خود موضوع رسالهٔ تز دکترای خود را اینگونه بیان میکنند *بررسی مرز خاو میانه بخصوص امپراطوری عثمانی بد از جنگ جهانی اول و بررسی تقسیم سرزمین کردستان* دقّت در موضوع تز‌ و همسنگ قرار دادن خانم غلامی با خانم قادری در ویترین معرفی‌ حرکت ملی فعالان ترک‌ها و کردها نکته کور زیادی را باز خواهد کرد که از ذکر آنها در این مجال کوتاه می‌گذریم.دوستان علاقمند به انتخاب‌ها و نحوهٔ ا رائه دقت کنند ...اگر این مصاحبه را به حساب نقد بگذریم که) نقد بیان منطقی کاستیهای مربوط به قسمتی از روند یا فعالیت تعدادی صورت می‌گیرد نه اینکه کل یک حرکت ملی یک ملت را یکجا مخالف جنبش زنان وازادی زنان و سیستمی‌ دور از اخلاق معرفی‌ شود ( طبیعی است که هرکسی میتواند نظر خود را آزادانه بیان کند اما کسی‌ که خود را با عنوان نماینده فعال جنبش زنان هرکت ملی معرفی‌ می‌کند باید بعد از این ابراز نفرت بتواند توضیح دهد که خود شما در جنبشی که اینقدر از آن بدتان میامد با مواضعتان نمیخواند چه میخواستید.این تبلیغ یک زن بر علیه یک جریان ملی‌ بود یا نقد آن؟این شیوهٔ گفتگوی ژورنالیستی بود یا گفتگوی خاله زنکی...؟؟؟ حرکت هویت خواهی که راست وچپ به آن حمله میشد و ازعدم تشکیل جنبش زنان تا مشکلات شخصی‌ یک زن به آن نسبت داده میشد تحقیر حقوق زنان مقایسه مغرضانهٔ هدفدار و در یک کلام یک بی حرمتی به‌ بزرگی این عبارت ...که حرکت هویت خواهی بازه ای وسیع از شهیدان بی کس ازربایجان گرفته تا اقایان و خانمهایی که با هم مشکل عقیدتی دارند همه را در بر می‌گیرد.گفتگوها و و نحوهٔ بیان غیر اصولی و اغراق آمیز و مغرضانهٔ میهمان مصاحبه آنقدر با بی‌ احترامی بود که فکرهای شوکزده همه به سوی این رفتار متمرکز شد و عکسل العمل متفاوتی که همه نشان از اعتراض به این بی‌ احترامی ها بود داشت.برجسته شدن بی احترامی خانم غلامی و رفتار وی میتواند عمدی باشد تا ایشان به عنوان طعمه فداکاری کرده هر چه دلش می‌خواهد به هر نحوغیر اخلاقی بیان کند تا همه به وی زوم کنند و هدف اصلی‌ این سناریو که تخریب حرکت هویت خواهی ملی‌ ازربایجان است پشت تابلوی حرفهای غلامی و عکس‌العمل به شخص غلامی پنهان بماند.ازجالبترین نکته هاي این گفتگو و عجیبترین جملات آن بیان پی‌ در پی این جمله ها که( حرکت هویت خواهی که در هر طرف آذربایجان از نظر کمیّ و نه کیفی گسترد شده است مانع ایجاد جنبش زنان است...) یعنی‌ ایشان نه با یک فرد نه با چند فرد بلکه با کل حرکت هویت خواهی‌ مشکل دارند یعنی‌ چه چیزی کدام اصول این حرکت چه کسانی‌ و چرا یا چگونه مشخص نیست ؟؟.این جسارت در نقد نیست این یک تخریب اگاهانه است که به خاطر بیان غیر منطقی و توام با بی‌ احترامی نه تنها مشکلی‌ از زنان را بیان نمیکند بلکه زنان فعال ملی حرکت ملی‌ را هم به باد بی احترامی می‌گیرد.عبارت حرکت هویت خواهی بازهٔ وسیع از افکار تئوریها و نگاه به مسائل حاشیه را در بر می‌گیرد و اساس آن احقاق حقوق انسانی یک ملت است .چطور می‌توان کل آن را در یک کلمه محکوم به ضدیت حقوق انسانی‌ کرد؟؟؟؟آن هم حرکتی که طبق اعتراف خود ایشان به سر عت طيف وسیعی را در بر گرفته است .. و این جملات متناقض ( زنان این حرکت کمند اگر هم باشند در حد یکی‌ دو نفر که من نمی‌شناسم من طرفدار جنبش مستقلل زنان هستم.آنها فعالین حرکت ملی اجازهٔ حرکت مستقل به ما نمیدادند
)
خوب اگر معتقد به جنبش مستقلل زنان بودید چرا از مردهای حرکت اجازه میگرفتيد؟
اگر نمیگرفتید چرا جز یکی‌ دو نفراز زنها کس دیگری را نمیشناسید و فقط مردها را می‌شناسید؟
.فکر نمیکنید اگر به جای این بدگویها اندکی‌ تلاش میکردید حداقل تعداد بیشتری زن فعال بشناسید دیگر نیازی به اجازهٔ مردهابرای تشکیل جنبش زنها نبود...چرا کار ادبیات و ترجمهٔ دخترانه ترک را کم می‌بینید ؟ مگر نوشتن به ترکی‌ یا نوشتن برای حقوق ملی ترکها ‌ تکثیر مجله شرکت در مراسم‌ها و تظاهرت که همه فرهنگی‌ هستند حکم سیاسی نمیخورند؟ شما چرا هیچ تلاشی برای شناختن زنان فعال در حرکت ملی‌ نکردید که جنبش زنان را تشکیل دهید و اگر کردید چرا نمیشناسید؟زنان نویسنده سردبیر‌های مجلات زنان فعال دانشجو مادران کفن به تنی که در دادگاه فرزندانشان حاضر می‌شدند ...به کدامشان سر زدید پای حرفشان نشستید که شعور اجتماعی آنها را کمتر از کسانی اعلام میکنید که با آنها هم نشینی بیشتری داشتید ؟اصلا شما چرا در جواب سوالی‌ که از شمادر مورد ارتباط بين فعالان زن ترک و کرد و خواسته های مشترکشان به خاطر این که هر دو در ایرانملت درجه دو ه حساب می ایند سوال میشود شما شروع به مقایسه غیر اصولی آنهم از نوع تخریبی بر عليه فعالان ترک بدون دقت به دلایل وجود جنبش ملی هر کدام و فلسفهٔ تشکیل و ساختار وجودی متفاوت آنها بدون بیان تفاوتهای دو مورد مینماید؟؟؟؟؟ اگر هدفتان انتقاد بود لطف کنید بفرمایید طرح دو حرکت اجتماعی هویت خواهی آذربایجان و جنبش زنان در چه چارچوبی تعریف شد؟مقایسه شد؟تاثیر این دو بر هم چگونه بیان شد؟ هدفتان از نشستن در جای(" ترکم و هویت انسانی ترک دارم) و گفتن صریح این جمله بدون ارائه منطق ادعا (جریان هویتخوا هی مانع‌ جنبش زنان است ...)چه بود؟؟؟
اما سنارویی که برای تاثیر و نفوذ پنهان از چشمها برای القأ تفکر غیر دموکراتیک بودن حرکت ملی آذربایجان به افکار عمومی طراحی شده بود چیزی بزرگتر و مهمتر از شکایتهای خانم غلامی است که یا فداکارانه یا به هر قیمتی توجها را با حملهٔ بیرحمانه به حرکت هویت خواهی به خود جلب کردند .این حملات آنقدر کلی‌ و با طرح غیر منطقی و غیر اخلاقی افکار ایشان توام بود که اکثر فعالان به طور طبعیی‌ در برابر این حمله‌هاعکسل العمل به خود خانم نشان دادند و اعتراض کردند. تامل بیشتر در این سناریو و جملات محتوی گفتگو نکاتی‌ را برجسته می‌کند که به روشنی هدف طراحان این بازی‌ را افشا می‌کند

تخریب ماهیت حرکت مللي آذربايجان و تبلیغ بر علیه آن
بین مشکلات خانم غلامی (و نه همهٔ زنان یا حتا گروهی از زنان فعال طبق جمله های خود ایشان (...از زنان کسانی‌ که من میشناسم انگشتشمار در حد یکی‌ دو نفر که با آنها هم نمی‌شود کاری کرد ...وقتی دیدند مواضع من با آنها نمیخواند من ادمی‌ هستم مستقل با اندیشه و ارمانهای خودم مرا قبول نکردند...*) طرح مغرضانهٔ این جملات و نسبت دادن آن به کل حرکت هویت خواه ملی‌ از رادیو برابری ارگانی‌ که خود را تریبون همهٔ اقشار از کارگر- زنان- ملیتها...‌ می‌خواند و اعلام(*به من گفتند تو یا فعال جنبش زنانی یا جنبش ملی‌*) از موضع (به قول خانم غلامی نمایندگان؟؟؟/؟/ همين حرکت مللی) به صورت تخریبی و بی‌ کفایت نشان دادن ماهیت حرکت هویت خواه ملی‌ در قبول حقوق فردی- استقلال فردی- فکری انسانها حقوق زنان انجام گرفته بود.چون این حرفها و کارها به طبق گفته های خانم غلامی توسط* حرکت هویت خواه و نمایندگان ؟؟؟حرکت صورت می گیرد ؟؟؟؟؟؟ * این یعنی‌ ایشان و همفکرانشان نه با افراد بلکه با موجودیت حرکت هویت خواهی در آذربایجان مشکل دارند وگرنه طرح اددعاهای مجهول بدون سند و دلیل روشن ونسبت دادن آن به حرکت مللی هويتخواهی یک مللت چیزي جز یک اعلام جنگ تبلیغاتی نیست غیر امن نشان دادن محیط فعالیت در حرکت که با هدف دور کردن جوانان چه مرد و چه زن از فعالیت انجام شده
برابر خواندن شکنجهٔ اطلاعاتی ها و رفتار فعالان ساکن ترکیه در حد یک بهتان بی‌ دلیل گستاخانه و متناقض که اگر ایشان در تبریز آنهمه از فعالان بدی دیدند در ترکیه چرا سراغ فعالان حرکت رفتند؟ از آنها چه انتظاری داشتند ؟و چه شکنجه ای شدند؟؟؟آیا این جملات موجب بدبینی ملت ما به کسانی نمیشودکه فداکارانه مجبور به ترک خانه وکاشانه خود شده اند و با دست خالی هم دست از مبارزه برای احقاق حقوق همين ملت برنداشته اند؟؟؟ .دربین این جملات تبلیغ تشکیلاتهای سایر ملتها و اعلام شعور بالاتر آنها جز یک مقایسهٔ بیجا و غیر اصولی نیست که عمدا بیجا و غیر اصولی مطرح میشود تا ایجاد بدبینی بین افراد و فعالان حرکت ملی‌ نماید.طبیعتا راه عبور همهٔ فعالانی که مجبور به ترک ایران میشوند ا ترکیه است و تابلوی مورد ادعای ایشان(* که کل فعالین ساکن ترکیه را عنوان می‌کند*) قصد دارد در این نقطه حلقهٔ اعتماد بین فعالین را به هم قطع کرده و به تشکیلاتهای مورد مورد ستایش وی متصل نماید ترور شخصیتها تریبونها تشکیلا‌تها وایجاد بدبینی بین آنها -
ایشان بعد از خروج از ايران در گوناز تي وی حضور یافتندو این بار در رادیو برابری به تبلیغ منفی( نه نقد ) شخصیتها و تشکیلا‌تها پرداختند آنهم در رادیو برابری که این عمل به نظر من با هدف بدبین کردن ارگان‌ها و تشکیلا‌تها به هم و عدم اعتماد آنها و دامن زدن به اینکه گوناز وی را معرفی‌ کرد و او هم تشکیلا‌تها را کوبيد...در حالیکه حضور هر کسی‌ در تی وی برای ارائه افکار و طرحهایش کاری اصولی است ارائه افکار متفاوت در هر مدیا امکان مقایسه و پیشرفت تئوریک در حرکت را بیشتر می‌کند و تنوع این ارائه یعنی‌ در اختیار گذاردن گزینه های بیشتر برای انتخاب و تبادل افکاربه شرط صداقت در شناخت و نقد ورعایت اصول اخلاقی در احترام به افکار عمومی وبازیچه قرارندادن انها .هدف من به هیچ وجه جانبداری از هیچ ارگان یا تبلیغ هیچ فضایی نیست فقط می‌خواهم این را بیان کنم که راهی‌ که از حضور ایشان در گوناز تی وی و ارائه افکارشان در بستر حرکت ملی‌ شروع شد و به طرح غیر اخلاقی بهتان و تحقیر تشکیلا‌تهای حرکت ملی‌ در رادیو برابری ختم شد. میتواند بر اساس ایجاد فاصله نا امنی-بی اعتمادی افکار عمومی ارگانهای حرکت نسبت به همدیکر طراحی شده وبا هدف ایجادنارضایتی از یکدیگر باشد
تحقیرزنان فعال در داخل حرکت و توهین به استقلال فکری آنها-
ایشان در یک مدیای سراسری اعلام حضور کم زنان در جنبش زنان و جنبش ملی‌ آذربایجان را مینمایند .در صادقانه نبودن این تابلو همین بس که اعلام کردند(.. انگشت شمار هستند ...زنان فعال اگر باشند هم من نمی‌شناسم
حرف زدن از کسانی‌ که نمیشناختند جای تعجب داشت.ایشان یااخودشان را کل زنان فعال میدانستند یا به خاطر عدم تلاش برای ارتباط با زنان فعل حرکت ملی آذربایجان به خصوص نسل جدید آن‌ها را نمیشناختند... تابلویی که ایشان از حضور زن در حرکت ملی‌ آذربایجان ترسیم کردند
تابلوی مشکلات زنان نبود بلکه تحقیر زنان فعال بطن حرکت ملی آذربایجان
زیر سوال بردن استقلال فکری آنها و ترسیم تابلوی بازیچه بودن آنها توسط مردهای فعال بود که
قصد تضعیف روحیه زنان در مبارزهٔ ملی‌ و تحقیر مبارزه شان انجام شده بود. این چیزی جز تحقیر زنان فعالی‌ که حتا اگر کم باشند هزینه های بزرگی‌ در مبارزهٔ ملی‌ داده‌اند نبود. زیردست نشان دادن و ضدّ زن نشان دادن ماهیت حرکت ملی‌ نقد نیست.نقد شناخت صادقانه بیان صادقانه و ارائه راهکارهایی صادقانه می‌خواهد.انسان چیزی را که اعتراف به نشناختن آن می‌کند چگونه میتواند نقد کند.طرح این تابلو بازی‌ با افکار عمومی و غیر اخلاقی است و اهانت به زنانی است که مستقلانه هم با موانع فعالیت سیاسی زنان در جامعه و هم برای کسب حقوق ملی‌ غصب شدشان یکجا میجنگند و جنسیت خویش را بهانهٔ عدم حضور در حرکت هویتخواه ملی‌ نمیسازند فقط مبارزهٔ سنگینتری دارند
.
شایعه کردن شیوه غیر اخلاقی انتقاد در لباس عصیان و جسارت
این تابلو که زنی‌ وقتی دید کل حرکت ملی هویتخواه آذربایجان با او و فکر وی مشکل دارند به رادیو برابری پناه برد و در روی حرکت هویتخواه ایستاد و هر چه دل تنگش خواست گفت و با فراغ خاطر هر طور دلش خواست هر کس را خواست کوبید بازی است که از نقطهٔ صفر شروع دارد به طور عملی‌ تبلیغ می‌کندکه از هر کسی‌ ناراضی بودید یا مواضعتان با هر جریانی نخواند یا حتا اگر مشکل شخصی‌ داشتید ویترین ما در خدمت شماست آستینها را بالا بزنید و بیایید به عنوان نماینده حرکت مللیتان بهتان بگویید همه را خط بزنید خودرا مسوول حرفهایتان ندانید چون کسی‌ در این ویترین از شما دلیل علمی‌اجتماعی برای حرفهایتان نخواهد خواست. فقط یادتان باشد بگویید( من خودم هم ترکم هویتم ترکی‌ است )اگر این مصاحبه یک مصاحبهٔ انتقادی بود از حرکت هویتخواه چرا رادیو برابری تریبون دلسوز انتقاد حرکت هویت خواه شده و در محتوی گفتگو چرا اقدام به غرضورزی با حرکت هویتخواه کرده بود؟؟؟؟
کدام اصول معرفی‌ و انتقاد یک جریان یا حرکت اجتماعی در این مصاحبه مراعات شده بود؟؟؟


کسانی‌ که حرکت هویتخواه ملی‌ آذربایجان دست استعمار فکری فرهنگی‌ و سیاسی آنها را را از سفرهٔ ملت ما قطع کرده و تاکید اصل حرکت هویتخواه بر کسب حقوق برابر ترکها با سایر ملتها پشتوانهٔ بزرگی‌ را از مدعیان دموکراسی در ایران گرفت. آنها خوب میدانند حرکت هویتخواه مللي جای خالی تمام شعارهای آنها را در برابری و برادری پر کرد.و به این عادت تاریخي۹۰ ساله پایان داد که همیشه در مبارزه و دادن هزینه برای دموکراسی برابر و برادر به حساب میامدیم اما در تقسیم نتایج مبارزه فقط یک ملت برتر بود و سهم بیشتری داشت تا در روژ برقراری دموکراسی برادر قبولمان کنند. حرکت هویتخواه ملی‌ آذربایجان ارادهٔ برابری و برادری انسانی واقعی را در کسب حقوق انسانی‌ غصب شده‌ی ۹۰ ساله در ملت ما ایجاد کرد.ضرر کنندگان از حرکت ملی‌ ریزترین ویژگیهای این حرکت را مشکلات کوچک سیستماتیک این جریان بزرگ را خیلی‌ خوب می‌شناسند و همیشه حاضرند که از کوچکترین نقاط ضعف حرکت برای سؤ استفاده های بزرگ بهره بردارند
وجود یکسری مشکلات و کمبود حضور زنان در سطح فعالیت سیاسی بالا در حرکت-
- کمبود فضاها و پتانسیل های انتقادی
- نارسایی در نحوهٔ ارائه صحیح انتقادها
- نارسای در مواجههٔ صحیح با انتقادها
- کم دقتی در نحوهٔ طرح انتقادات برای جبران نارسی هاو نه شدت بخشیدن به آنها
شاید از نکته های باشند که نیاز به دقت بیشتر در جبران و تکامل آنها داریم

نکتهٔ ظریف بسیار مهم دیگر اشارهای غیر اخلاقی و دروغین خانم غلامی به زندگی‌ اقای دکتر چهرقانی بود...فارغ از هر تشکیلات گروه خطّ فکری و هر تعلقی...به جای ایشان هر فعال دیگری هم مورد چنین عمل دور از شان اخلاقی قرار می‌گرفتند بهتان یا تحقیر زندگی‌ خصوصی یک فعال در یک تریبون با گستاخی از طرف هر کس که می‌خواهد باشد گستاخی به حیات خصوصی است و سکوت در برابر آن باز گذاشتن دست بهتان ذرحریم خصوصی تک تک فعالان حرکت ملی آذربایجان است.
همچنین بعد از دو روز از پخش گفتگوی خانم غلامی تصویر میلهای خصوصی منسوب به ایشان در صفحات فیسبوک پخش شد که جای تعجب داشت که دو روز نشده چه زود میل ایشان حکّ شد و میلهای خصوصیشان پخش شد.؟؟انگار از قبل آمادهٔ پخش بودند.قرار گرفتن این میلها در جریان هیجان و شوک بعد از پخش مصاحبهٔ تهاجمی و غیر منطقی خانم غلامی که به احتمال زیاد آگاهانه و از طرف طراحان این سناریوست نیاز به دقت جدی در محکوم کردن هر اقدام غیر اخلاقی به هر دلیلی‌ که باشد دارد.
پخش میل خصوصی افراد برای اثبات خودی نبودن ایشان چه آگاهانه باشد چه نه آگاهانه بسترسازی روانی‌ برای قبولاندن تخریبهای بعدی است که این بر تخریبات در مورد فعالان اصیل حرکت اجرا خواهد شد..
برای اثبات مواضع هیچ کس در این حرکت نیازی به میل خصوصی نیست و حتا نیازی به اثبات هم وجود ندارد
.اگر این احتمال را در نظر بگیریم که این منبع این میلها آگاهانه اقدام به پخش آنها کردند( آنهم درست در بحران هیجان بعد از مصاحبه)آیا میتوانند قصدی جز رایج کردن برخوردهای غیر اخلاقی با بحران‌ها و بهتانها داشته باشند
؟؟ا گر یکی‌ از اهدافشان هم آماده سازی روانی جامعه برای بدبین کردن نیروها و افراد به هم از طریق طراحی میل باشد منتقدان ضعیف و دشمنان این حرکت چه راحت میتوانند در آینده ایجاد رسواییهای داخلی‌ و جنجال نمایند
و آیا رایج شدن این گونه مواجهه‌ها با انتقادات بهتان‌ها یاتفاوتها راه را برای تخریبهای شخصی‌ و حتا انتقامجوییهای شخصی‌ باز نمیکند؟؟؟؟
و بدخواهان حرکت چه میخواهند جز این؟؟؟؟


اگر فردا پشت سر هرکداممان شروع به مدرک سازی جعلی شد آیا روانمان را آمادهٔ قبول این دروغها نکردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محکوم کردن اینگونه رفتارها(حتي در مواردی که به صحت آن ایمان داریم) تضمین امنیت اخلاقی حاکم بر حرکت است که برای فعالیت محکم و قدرتمند همه به آن نیاز داریم چراکه مبارزه ملی نیازی به قضاوت های
این چنینی ندارد و سختی مبارزه صادقانه خود صافي عادلی
است که در طول زمان کار خود را خواهد کرد



مصاحبهٔ اخیر از طرف هرکس که طراحی شده باشد سؤاستفادهٔ زیرکانه ای بود که لباس ناشیگری بر تن داشت و در صورت عدم زوم کردن به شخص و نکشاندن آن به جنجال بر علیه یک شخص تمرکز ما را در شناخت تفکرات و طرح هدفدر این گونه بازیها بیشتر خواهد کرد. چیزی که طراحان این طرحها میخواهند دور کردن ما از بررسی برنامه ریزی شده بودن این برنامه است به همین دلیل برای القأ تفککرات ضد حرکت هویتخواهی در بر روی اهداف مغرضانه شان پرده ای از یک شخص از افراد ملت ما میکشند تا غیر مستقیم نفوذ کنند بدون این که کسی‌ زیر سوالشان ببرد
اصرار بر تبلیغات ضدّ حرکت هویتخواهی آذربایجان و ترسیم چهره غیر دمکرات بودن آن توسط ضررکنندگان از این حرکت ملی‌ نشان میدهد حرکت ملی آذربایجان آنقدر قدرتمند شده که نیاز به بازبینی در مشکلاتمان و مواجهه با آنها و اهتمام جدی به حل آنها در کنار هم و در بازهٔ تفاوتهای فکری متفاوت داریم
کسانیکه قدرت رویارویی با این حرکت را مستقیما ندارند سعی‌ در تخریب غیر مستقیم از درون این حرکت دارند.و همین نکته نیز ما را به دقت بیشتر در تکمیل نارسیهای داخلی‌ و تحکیم بخشهای سست آن روشن می‌سازد..چرا که کوچکترین ضعف داخلی‌ ما امید فتح های بزرگی‌ برای دشمنان ماست.به همین دلیل هم هست که آنها قدر ریزترین ضعفهای مارا را که شاید ما کوچک بشماریم و نبینیم می‌شناسند و میبینند .
-تلاش برای ایجاد رفتارهای فرا جنسیتی مبارزه
-
- ایجادفضاهای باز انتقادات در تریبونهای حرکت
- تحمل بیشتر انتقادات
- دقت در ارائه صادقانه و دوستانه انتقادات
- عشق و احترام بیشتر به تفاوتها به عنوانه تکه های تکمیل کنندهٔ نواقص همدیگر
- اقدام به کارهای گروهی در حوزهٔ ایجاد فضای تبادل نظر و اندیشه
- دقت جدی در حفظ اساس حرکت که کسب حقوق انسانی‌ برای مللتمان است...
-تشکر و قدردانی از فعالیتهای مثبت همدیگر قبل از ارائه انتقاد
-شروع انتقاد از خود و موظف کردن خود به تکمیل نواقصی که در ذهنمان از کارهای هم داریم به طور عملی‌ و تئوری
....
زمانی‌ که همه بر یک کشتی‌ نشسته ایم فرقی نمیکند در کجای آن باشیم یاعنوان و کارمان چه باشد
ممکن است آن‌هنگام که هر کدام به نوعی آمادهٔ روبرویی با یک طوفان دریایی می‌شویم
ودر دوردستها خیره ایم
زیر پای یکی‌ از ما سوراخی به وجود بیاید که به چشممان نیاید
فرقی نمیکند زیرپای کداممان باشد
مهم این است که خطر غرق همه ما یکسان است

قبل از اینکه به طوفان برسیم...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen