Dienstag, 27. April 2010

ادعای دروغین نسل کشی ارامنه

"بروس فین" حقوقدان و یکی از چهره های صاحب صلاحیت در ایالات متحده آمریکا که با ادعاهای کذایی ارامنه در ارتباط با وقایع سال ۱۹۱۵ مخالفت کرده بود، اعلام کرد که دیاسپورای ارمنی به دلیل هراس افشای دروغین بودن ادعاهایش، آرشیوهای خود را باز نکرده و از مراجعه به دیوان بین المللی قضایی اجتناب میورزد.

"فین" که در دوره "رونالد ریگان" یکی از روسای جمهور اسبق آمریکا به عنوان مشاور وی انجام وظیفه نموده بود، به سوالات روزنامه نگاران ترک پاسخ داد.

"فین" گفت: "ارمنی ها جنگ جهانی اول را فرصت شمرده و برای تشکیل یک حکومت مستقل شورش کردند، با دشمن همدست شده و به حکومت عثمانی خیانت کردند. دولت عثمانی نیز مشابه هر آنچه که حکومتهای دیگر در مقابل این شورش ها انجام میدهد، تدابیر لازمه در برابر این شورش ها را اتخاذ نمود."

"بروس فین" ضمن اشاره به اینکه احتمال میرود شمار تلفات ترکهای مسلمان در منطقه آناتولی شرقی در خلال جنگ جهانی اول ۲میلیون نفر ، تعداد تلفات ارامنه نیز در حدود ۳۰۰ الی ۶۰۰ هزار باشد، اظهار داشت، ولی ارامنه به مرور زمان شمار کشته شدگان خود را افزایش دادند.

"فین" ضمن اشاره به اینکه وقایع آن دوران یک تراژدی مشترک بوده خاطر نشان کرد که ارامنه سعی میکنند که از ادعاهای خود همواره در پلات فورم های سیاسی دفاع کنند که سیاستمداران نیز تاریخ را درک نمیکنند.

"فین" با اشاره به ارامنه گفت: "اگر واقعا مدرکی وجود دارد، به چه دلیل نمیخواهند به دیوان قضایی مراجعه کنند؟ آنها به دیوان قضایی مراجعه نمیکنند، زیرا نتایج به دست آمده از آرشیوها نشان خواهد داد که برای به دست آوردن استقلال به عثمانی خیانت کرده، ترکها مسلمان را به قتل رسانده و به خشونت متوسل شده اند. "

"فین" ضمن انتقاد از انتقال این موضوع به مجالس گفت: "اقدام سیاستمداران به ارزیابی تاریخ و نتایج آن و حتی قضاوت در مورد آن ابتدا با قانون اساسی خود آنها مغایرت دارد."

"بروس فین" از چهره های صاحب صلاحیت در آمریکا اعلام کرد که دیاسپورای ارمنی به دلیل هراس افشای دروغین بودن ادعاهایش، آرشیوهای خود را باز نکرده و از مراجعه به دیوان بین المللی قضایی اجتناب میورزد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen