Samstag, 30. November 2013

ایران دربدل پول هنگفت، شماری زیادی از افغان ها را به جنگ سوریه فرستاده است


ایران دربدل پول هنگفت، شماری زیادی از افغان ها را به جنگ سوریه فرستاده است
به گزارش خبرگزاری بخدی افغانستان
دبی-العربیه.نت فارسی
سید حامد اقتدار و ریحانه یوسف تمنا، دو زوج افغانی که از جنگ سوریه فرار کرده می گویند که در دو طرف جنگ سوریه افغان ها حضور گسترده دارند و می جنگند.

آنها تاکید می کنند، عده ای از افغان ها در بدل پول زیاد از ایران، و عده دیگری از افغان ها از افغانستان از سوی شماری از احزاب برای جنگ به سوریه اعزام شده اند.
اقتدار به خبرگزاری بخدی گفته است: "هزاران افغان در دو طرف جنگ سوریه حضور دارند و از زمان شروع جنگ درآن کشور، ده ها تن از آنان کشته یا زخمی شده اند."

اقتدار به خبرگزاری بخدی گفته است، دسته ای از افغان ها را ایران در بدل دریافت پول هنگفت وارد سوریه و مسلح کرده تا علیه مخالفان رژیم اسد بجنگند.

دسته هایی دیگر آنها از افغانستان و از سوی شماری از احزاب جهادی به جبهات جنگ سوریه علیه نیروهای رژیم اسد اعزام شده اند.

براساس خبرگزاری بخدی، آقای اقتدار گفته است، حزب افغان ملت، بیشترین افغان ها را به جبهات جنگ سوریه اعزام کرده است.

او گفت: "یک افغان مقیم سوریه و از چهره های جهادی افغانستان، از ایران به صورت انبوه جنگ افزار به سوریه وارد می کرد و بیشتر این جنگ افزار را در اختیار افغان های قرار می داد که علیه مخالفان بشار اسد می جنگیدند."

اقتدار و خانمش می گویند که آنها پس از اینکه جنگ در دمشق شدت گرفت، منطقه سیده زینب محل زندگی شان را ترک کرده و به سوی حلب فرار کردند.

به گفته خانم یوسف تمنا  نیروهای وفادار به بشار اسد به این سبب که در میان جنگجویان  مخالف حکومت سوریه، بیشتر شهروندان افغانی در آن کشور در صفوف مخالفین قرار دارند، آنها را به ظن اینکه ازهمین جنگجویان ضد رژیم هستند دستگیر کرده و45  روز آنها را بازداشت کردند.

سید حامد اقتدار یک سال وشش ماه بدین سو و خانمش ریحانه یوسف تمنا نزدیک به شش سال در دمشق زندگی می کردند و علاوه بر شبکه های خبری کانادایی با خبرگزاری بخدی افغانستان، از سوریه نیز همکاری داشتند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen