Montag, 25. November 2013

انتصاب یکی از حامیان "پژاک" در هیئت رئیسه منطقه آزاد




داش ماکی (ماکو): انتصاب یکی از حامیان "پژاک" در هیئت رئیسه منطقه آزاد
Çərsənbə Axşamı, 25.11.2013 01:37
گوناز تی وی: در ادامه پروژه تغییر ترکیب جمعیتی مناطق غرب آذربایجان، دولت روحانی یکی از حامیان گروه تروریستی پژاک را به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه منطقه آزاد ماکو انتصاب کرده است. در اعتراض به این امر برخی از اعضای هیئت مدیره اقدام به استعفا نموده اند.
به گزارش گوناز تی وی، دولت حسن روحانی که از بدو آغاز به کار خود در صدد انتصاب یک کرد به سمت استانداری آذربایجان غربی بود، در ادامه فعالیت های خود و در راستای تسریع پروژه کردیزاسیون اراضی غرب آذربایجان اقدام به انتصاب یکی از حامیان گروه تروریستی پژاک به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه منطقه آزاد ماکو نموده است. سایت تابناک بدون اشاره به دلایل این انتصاب نوشته است:
"از ماکو خبر می‌رسد انتصاب فردی که بر اساس گزارش یک ارگان نظارتی خاص، سابقه اشتهار به فساد مالی و رشوه‌خواری و حتی همکاری با یک گروهک معاند خارج نشین را در کارنامه خود دارد، سبب شگفتی اهالی شهر و سایر اعضای هیئت مدیره این منطقه آزاد شده است؛ انتصابی که اینقدر دور از ذهن بود که موجب شد برخی اعضای هیات مدیره، استعفا را به ادامه همکاری ترجیح دهند تا مبادا سابقه همکاری با چنین مدیری دامن‌گیرشان شود!
این در حالی است که گویا دبیر مناطق آزاد، سوابقی که باعث شده بود فرد مورد اشاره از مناصب دولتی دور بماند را به خاطر برخی ارتباطات نادیده گرفته و با این انتصاب پر حرف و حدیث، مهر تاییدی بر برخی انتقادات خود زده است."
رژیم اسلامی ایران که به اهمیت استراتژیک منطقه ماکو برای غرب آذربایجان واقف است در 2 سال گذشته اقدامات مشکوک خود را در آن افزایش داده است. در این زمینه پیشتر نیز در منطقه "آواجیق" ماکو یکی از قاچاقچیان مشهور به نام "شادفر" که از حامیان مالی گروه های تروریستی کرد نیز می باشد با همکاری فرماندار منطقه "احمدیان" اقدام به ایجاد منطقه مسکونی جدیدی تحت عنوان روستای شگفتی نموده و قصد داشت آن را تبدیل به پناهگاهی برای تروریست های پ ک ک نماید. این پروژه در پی افشاگری های گوناز تی وی و اعتراضات اهالی منطقه تاکنون متوقف شده، اما بیم آن می رود که با فروکش کردن اعتراضات عمومی و آرام شدن اوضاع، بار دیگر از سر گرفته شود.
گفتنی است پیشتر رژیم اسلامی با خلع سلاح کامل مردم منطقه ایشان را در برابر گروه های تروریستی همچون پژاک تنها گذاشته است؛ تروریست ها نیز با استفاده از این امر در سال های اخیر بارها به باج گیری از مردم پرداخته و آن ها را برای تخلیه سرزمین مادریشان زیر فشار گذاشته اند. 
گوناز تی وی
R.C

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen