Freitag, 15. November 2013

عطیه طاهری: همسرم نیاز به درمان فوری دارد



عطیه طاهری: همسرم نیاز به درمان فوری دارد
Şənbə, 15.11.2013 05:01
گوناز تی وی: سعید متین پور از جمله فعالین ملی-مدنی تورک آذربایجانی است که به جهت دفاع از حقوق اولیه ملتمان نزدیک به 4 سال است که در زندان اوین به سر می برد. تاکنون مسئولین رژیم حتی یک روز نیز اجازه مرخصی به وی نداده اند و علی رغم وضعیت وخیم جسمانی اش حتی با درخواست مرخصی استعلاجی و معاینه و درمان در خارج از زندان نیز مخالفت نموده اند. همسرش عطیه طاهری طی این سال ها با وجود سختی های فراوان بارها و بارها به پیگیری وضعیت وی پرداخته اما همواره به در بسته خورده است.
به گزارش گوناز تی وی، همسر سعید متین پور درباره آخرین وضعیت این فعال دربند آذربایجانی مصاحبه ای با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران انجام داده است. وی پیش از پرداختن به وضعیت سعید درباره وضعیت وخیم زندان اوین گفته است: "زندانیان زندان اوین در شرایط مرگ تدریجی قرار دارند و ظاهرا مسوولان صدای درخواست های ما را نمی شنوند. تغذیه نامناسب، نبود هوا خوری به اندازه کافی، نبود تجهیزات و مراقبت پزشکی و بهداشتی باعث بیماری های متعدد جسمی و روحی در میان زندانیان شده است و همسر من هم یکی از زندانیانی که نیاز به درمان فوری دارد."
عطیه طاهری درباره آخرین وضعیت سعید نیز چنین بیان داشته است: "سعید کمر درد شدید دارد. مدام دستش به کمرش است و موقع نشستن و بلند شدن مشکل اساسی دارد. من مدت هاست که برای درمان او پیگیری کردم اما تاکنون کسی به من جوابی نداده است. او از زمان بازداشت تا کنون که تقریبا 4 سال می گذرد حتی یکبار هم به مرخصی نیامده و با مرخصی درمانی و یا انتقال او به بیمارستان برای درمان هم موافقت نشده است. واقعا دیگر خسته شدم. تصور کنید هر هفته برای ملاقات و پیگیری کارهای همسرم از زنجان به تهران هشت سال با اتوبوس سفر می کنم. به هر جا که تصورش را بکنید برای پیگیری رفته ام و نامه نوشته ام. دیگر نمی دانم چه کنم و دست به دامن چه کسی شوم."
عطیه طاهری با بیان اینکه اکثر زندانیان زندان اوین بیمار هستند به کمپین گفته: "وقتی به ملاقات سعید می روم در سالن ملاقات زندانیان دیگر را هم می بینم. همه شان پوست تیره و لک افتاده دارند. ریزش مو و معده درد یک مساله رایج در بین زندانیان است. همین طور اکثرا کمر درد و مشکل ستون فقرات دارند که علت آن شاید به دلیل تختخواب ها و تشک های خارج از استاندارد باشد ضمن اینکه خیلی از زندانیان تخت ندارند و مجبورند روی زمین بخوابند و به اصطلاح خودشان «کف خواب» هستند."
عطیه طاهری ادامه داده است: "تصور کنید اتاق های که برای 5،6 نفر زندانی طرح شده 30 نفر زندگی می کنند. ساعت های هوا خوری بسیار اندک است و تغذیه زندان نامناسب است. فروشگاه زندان هم غذاهایش را به شدت گران و دو تا سه برابر قیمت بیرون از زندان می فروشد بنابراین همه زندانیان قادر به تهیه مواد غذایی از فروشگاه نیستند و مجبورند به همان غذای بد زندان تن دهند که برای سلامتی شان ضرر دارد."
 خانم طاهری در مورد تقاضاییش از مقامات قضایی گفت: "آرزویم این است که این قصه هر چه زودتر تمام شود و زندانیان سیاسی آزاد شوند و به خانه های خود برگردند. تمام امیدم این بود که با آمدن روحانی دیوار بتونی بین دولت و ملت برداشته شود اما ظاهرا قدرت های موازی زیادی وجود دارند که این امکان را تاکنون میسر نکردند. بعضی وقت ها فکر می کنم امیدهایمان هم کاذب است."
 گفتنی است سعید متین پور، متولد 1354 ، فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران است و در روزنامه ها و هفته نامه های مختلفی  در حوزه حقوق مدنی ملت تورک آذربایجان جنوبی مطلب می نوشت. وی در 4 خرداد ماه 86 به دلیل فعالیت های مدنی خود بازداشت شد و در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به اتهام واهی ارتباط با بیگانگان و تبلیغ علیه نظام به 8 سال حبس تعزیری محکوم شد
گوناز تی وی
R.C

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen