Sonntag, 2. Januar 2011

نامه سرگشاده کمیته مرکزی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به نیروهای سیاسی خارج از مرزهای آزربایجان جنوبی

نامه سرگشاده کمیته مرکزی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به نیروهای سیاسی خارج از مرزهای آزربایجان جنوبی

يکشنبه ۱۲ دی ۱٣٨۹ - ۲ ژانويه ۲۰۱۱

توضیح: سایت اؤیرنجی در راستای پایبندی به اصول تعریف شده خود، اقدام به نشر بیانیه های تشکیلاتهای سیاسی آذربایجان نمی کند. اما در این مورد بنا به حساسیت زمانی و موضوعی نامه سرگشاده تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان را منتشر می کند. باشد که این نامه در حل اختلافات درونی حرکت ملی گامی مثبت تلقی شده و با اتحاد هر چه بیشتر به سوی آرمانهایمان حرکت کنیم.

در حالی که رشیدترین فرزندان ملت ترک آزربایجان پشت میله های زندان و مقابل میز بیدادگاه های نظام ارتجاعی – شوونیستی حاکم قرار دارند و جوانان و دانشجویان قهرمان حرکت ملی آزربایجان شبانه روز در سنگرهای مقاومت ملی، مبارزه خستگی ناپذیر خود برای کسب حق تعیین سرنوشت آزربایجان جنوبی را پیش می برند، با کمال تاسف شاهد آن هستیم که برخی از افراد و حتی گاهاً برجستگان سیاسی آزربایجان جنوبی در خارج از مرزها با کنار گذاردن عنصر اصلی مبارزه ملی و ورود به بحثهای ایضائی بیهوده اصل مساله مجادله ملی را زیر سوال می برند. در چند ماه گذشته با پیگیری مقالات منتشره در برخی سایت های حرکت ملی آزربایجان و معلومات موثق دریافتی از کمیته خارج از کشور تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان متوجه آن شده ایم که متاسفانه تعدادی از منسوبین حرکت ملی آزربایجان در خارج از مرزها بدون توجه به شرایط حساس و خاص موجود در حرکت ملی و کشور ایران به جای تعامل، تحمل و تساهل سیاسی گام در راه اختلاف افکنی و ایراد گیری به سایر نیروهای سیاسی گذارده و در هر محفل و مجلسی و در هر نوشته وگفتاری سعی در تشدید اختلافات جزئی دارند.

سال ها قبل ارگان های امنیتی و خفیه نظام ارتجاعی – شوونیستی با نفوذ به داخل جریان های سیاسی حرکت ملی آزربایجان در داخل مرزها چنان جو بی اعتمادی و جدال های کذایی به راه انداختند که مدت ها پتانسیل سیاسی حرکت ملی متوجه این اختلافات گردید. خوشبختانه با درایت سیاسی فعالین شناخته شده حرکت ملی و تعامل گروه های سیاسی توطئه عناصر اطلاعاتی رژیم تا حد زیادی خنثی شد. اما گویا این بار دستان ناپاک و نامحرم در بین فعالین و طیف های فعال در خارج از مرزها سر بر آورده و با بر هم زدن اعتمادها و سنگ اندازی در مقابل برنامه های سیاسی فعالین خارج از کشور تخم تفرقه می پاشند.

همه ما آگاه هستیم که فعالیت هایی همچون تلاشهای ارزشمند مجموعه فعالین حقوق بشر آزربایجانی در ترکیه، اروپا و آمریکا، تجمعات اعتراضی فعالین دانشجویی و سیاسی آزربایجانی در خارج از مرزها همچون تجمعات اعتراض به نقض حقوق بشر، تجمعات سالیانه یادبود قیام خرداد 85 و تجمعات دریاچه اورمیه و سایر تجمعات از این نوع در مقابل پارلمان ها، نهاد های حقوق بشری و سازمان ملل، ایجاد و مدیریت سایت های خبری – تحلیلی، نشست های سیاسی با فعالین سایر ملل و اقوام تحت ستم ملی در ایران و سایر ملت های جهان، برگزاری مراسمات بزرگداشت مبارزان راه آزادی همچون مرحوم "چنگیز بخت آور" و مرحوم مهندس "غلامرضا امانی" در کشورهای مختلف، نامه نگاری به شخصیت های سیاسی و فرهنگی جهان، برگزاری نشست های مفیدی چون نشستهای آمستردام و بروکسل و تشکیل جبهه آزادی ملی آزربایجان جنوبی، انتخاب رنگ قرمز به عنوان رنگ مجادله سیاسی - ملی در آزربایجان جنوبی، تجمع پیرزمندانه 21 آذر در لندن و... انعکاس آن ها در تریبون ملی آزربایجان جنوبی (گوناذ تی وی) در اتمسفر سرکوب و خفقان حاکم بر آزربایجان جنوبی ضمن دمیدن روح تازه ای بر کالبد مقاومت ملی آزربایجان جنوبی، روحیه و انگیزه فعالین داخل را صد چندان می کند.

این واقعیتی غیر قابل انکار است که در کنار دیگر سایتها و تشکلهای خارج از کشور، تلویزیون ملی (گوناذ تی وی) نقش عمده ای در تغذیه خبری – فکری و موتیواسیون جوانان مشتاق در داخل دارد و پیداست که با آغاز به کار رادیو ملی این تاثیر گذاری بیشتر نیز خواهد شد.

بنابراین دشمنان ملت ترک آزربایجان شبانه روز برای خنثی سازی این فعالیتها کوشش می کنند. نیروهای ارتجاع آپارتایدی و جریانات شونیست همسو با آگاهی به این مسئله پراهمیت تلاش دارند که با نام ها و عنوانهای گوناگون فعالیت های پیروزمندانه شاخه برون مرزی حرکت ملی آزربایجان را متوقف و متلاشی کند. متاسفانه برخی از منسوبین حرکت ملی آزربایجان جنوبی در خارج نیز بدون توجه به نتایج اسف بار اقدامات و نوشته های خود در روحیه مبارزاتی جوانان داخل مرزها و فضای عمومی حرکت ملی ندانسته آب بر آسیاب دشمن می ریزند.

شاید برخی با مطالعه این متون فریاد برآورند که چرا راه نقد و انتقاد را مسدود می کنید؟

ما می گوئیم راه بر نقد و انتقاد و نقادی بر کسی بسته نیست ولی در عین حالی که نقاط ضعف فعالین حقوق بشر، تشکیلات های سیاسی و ارگانهای خبری - تحلیلی حرکت ملی آزربایجان بر کسی پوشیده نیست و در داخل مرزهای آزربایجان جنوبی نیز برخی اختلاف سلیقه ها وجود دارد ولی آیا شرایط سیاسی – امنیتی موجود، که می تواند موجودیت حرکت ملی و آینده ملت ترک آزربایجان را با مخاطرات جدی رو به رو کند، این اجازه را به ما می دهد با ادبیاتی کلیشه ای و انتقاد های دهن پرکن، روحیه مبارزاتی فعالین حرکت ملی آزربایجان را تضعیف و جبهه دشمن را تقویت کنیم؟ در وانفسای بگیر و ببندها، انواع تضییق ها، سرکوب و زندان و اعدام ها، که مبارزین حرکت ملی آزربایجان با مقاومت ملی قله های شرف و جسارت را فتح کرده و انعکاس ظفرهای خود را به واسطه تلاش فرزندان خلف آزربایجان در خارج مشاهده می کنند (ولو و طبیعتاً با برخی کاستی ها) آیا این صحیح است با نام های مستعار و یا واقعی به شبهه افکنی و ایرادگیری بپردازیم؟ آیا صحیح است به نام تحلیل و آنالیز نقاط ضعف حرکت ملی آزربایجان را بی خود و بی جا برجسته کنیم؟ آیا تبلیغات سو بر علیه تشکیلات های حرکت ملی و سخنگوهای آنان با جملات سخیف و مغرضانه ای همچون "تشکیلات های تک نفره"، "مجموعه ای ......"، "خیمه شب بازان"، "مفلسان" و تخریب های موذیانه علیه تجمعات اعتراضی و مراسم های ملی و تضعیف آنها سوال برانگیز نیستند؟ آیا بهانه کردن "سردی هوا" و "گرسنگی" و ایراد گرفتن به "تالار سخنرانی" و "هتل" در کاراکتر حرکت ملی آن می گنجد؟ در حالی که فعالین دلسوز حرکت ملی با تقبل هزینه های مادی سنگین فعالیتهای سیاسی خود را پیش می برند اتهام دروغ و رذیلانه گرفتن پول از اینجا و آنجا چه معنایی دارد؟

آیا این آقایان چنین می اندیشند که فعالین وتشکیلات های سیاسی حرکت ملی آزربایجان جنوبی در داخل بدون تحلیل و شناخت و بی اطلاع از اوضاع و احوال اطراف خویش در آرمان های خود سیر می کنند و آنان هستند که مسئولیت دارند چراغ بر تاریک خانه ها و خانه های شیشه ای بینذارند؟

همانگونه که همگان مستحضرند تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان، کمیته ها و ارگانهای زیر مجموعه در داخل و خارج از کشور همواره تلاش کرده است بدور هر گونه جنجال سیاسی فعالیتهای سیاسی خود را پیش برده و علی الخصوص در داخل مرزها در کنار و دوشا دوش دوستان سایر تشکیلات های سیاسی آزربایجان جنوبی بایستد. دوری از هیاهو و پیش برد و شرکت بی نام نشان در مجادلات ملی همواره از اصول اساسی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان بوده است. ولی متاسفانه برخی که فرصتی در یک سایت و یا دستی بر قلم دارند و گویا موظفند تا پنهان و آشکار به تخریب شخصیت ها، تشکیلات های سیاسی و ارگانهای رسانه ای حرکت ملی آزربایجان بپردازند، ما را ناچار از پاره ای تمهیدات کرده اند.

ما به عنوان کمیته مرکزی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان از طرف نیروهای مقاومت ملی و فعالین حرکت ملی آزربایجان جنوبی در داخل از این معدود دوستان در خارج از مرزها می خواهیم که با پایان دادن به قلم فرسایی تخریبی، اقدامات تفرقه افکنانه و شبهه افکنی بیهوده، منافع و مصالح حرکت ملی آزربایجان را لوث نکنند. لازم می دانیم به نمایندگی از تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به عنوان یکی از تشکیلات های درون مرزی و سایر نیروهای سیاسی حرکت ملی آزربایجان به این جریان ها هشدار دهیم که در صورت تداوم تخریب و شبهه افکنی و تضعیف روحیه مبارزه ملی خصوصا در داخل مرزها ساکت ننشسته و اقدامات لازم را به انجام خواهیم رساند.

در پایان ضمن یاد آوری شرایط خاص سیاسی و امنیتی حاکم بر آزربایجان جنوبی و ضمن ادای احترام به تمامی زندانیان سیاسی حرکت ملی آزربایجان و یاد شهدای راه آزادی، با تقدیر از همه فعالین حقوق بشر آزربایجانی، مدیران سایت های خبری - تحلیلی، تلویزیون ملی آزربایجان جنوبی (گوناذ تی وی)، کادرهای تشکل های سیاسی آزربایجان و فعالین دست اندرکار برگزاری مراسم های ملی در خارج و شخصیت های سیاسی مان، امیدواریم همه نیروهای سیاسی آزربایجان جنوبی برون از مرزها با تامل و تحمل به صورت یکپارچه به مبارزات ملی و تقویت جبهه درون مرزی مقاومت و مبارزات ملی تداوم بخشند.

با آرزوی پیروزی و توفیق برای ملت ترک آزربایجان

کمیته مرکزی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

آزربایجان میلی دیرنیش تشکیلاتی مرکزی شوراسی

AMDT

آزربایجان جنوبی

12/10/1389

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen