Dienstag, 24. Dezember 2013

سکوت مراجع حقوق بشری نسبت به وضعیت وخیم رسول رضوی ادامه دارد


سکوت مراجع حقوق بشری نسبت به وضعیت وخیم رسول رضوی ادامه دارد
Çərşənbə, 24.12.2013 08:24
گوناز تی وی:رسول رضوی فعال مدنی آزربایجانی که بر اثر شکنجه شدید و مستمر ماموران اداره اطلاعات تبریز در وضعیت وخیمی به سر می برد همچنان در بایکوت خبری از سوی رسانه های حقوق بشری قرار گرفته است. تاکنون هیچ کدام از مراجع حقوق بشری اقدام مفیدی در این زمینه انجام نداده اند. مسئولیت حفظ جان این فعال مدنی به عهده مقامات قضایی ایران بوده و در صورتی که اتفاق ناگواری در رابطه با این فعال مدنی روی دهد، مقامات قضایی و امنیتی ایران مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.
به گزارش گوناز تی وی، رسول رضوی فعال مدنی آزربایجانی که از روز 13 آبان ماه و پس از بازداشت توسط ماموران اداره اطلاعات زیر شکنجه وحشیانه ماموران اداره اطلاعات تبریز قرار دارد، همچنان از سوی مراجع مختلف حقوق بشری در بایکوت رسانه ای قرار گرفته است. همانگونه که پیشتر نیز ذکر شده بود بنا به گزارشات موثق، پاهای این فعال مدنی بر اثر شکنجه ها به طور کامل بی حس شده و وی در اداره اطلاعات تبریز از ویلچر استفاده می کند. وی که از عینک استفاده می کند، در اثر ضربات شدید مشت و لگد بازجوهای اداره اطلاعات، شیشه عینکش شکسته و یکی از چشمانش به شدت آسیب دیده است. همچنین برپایه اخبار موثق شدت شکنجه ها طوری بوده که حتی یک دندان سالم نیز در دهان وی باقی نمانده و به علت کبودی و خونین بودن سر و صورتش قابل شناسایی نیز نبوده است. دلیل این همه شکنجه و فشار غیر انسانی اعتراف گیری اجباری و اقرار به برافراشتن بنر معروف " South Azerbaijan is not Iran" در بازی سال گذشته تراختور-الجزیره امارات است.
با این وجود مراجع مختلف حقوق بشری و رسانه های مختلف فارسی زبان که می توانند با پرداختن به اخبار مربوط به شکنجه این فعال مدنی، باعث افزایش فشار به رژیم اسلامی ایران برای عدم شکنجه رسول رضوی شوند، سکوت کرده اند.
این درحالی است که گزارش های موثق حاکی از تهدید جان این فعال مدنی بر اثر شکنجه های شدید و مستمر ماموران اداره اطلاعات تبریز است و در صورتی که اتفاق ناگواری بر علیه این فعال مدنی بیافتد، علاوه بر سیستم قضایی-امنیتی ایران، رسانه ها و مراجع حقوق بشری نیز در این امر مقصر خواهند بود.
گفتنی است رسول رضوی پیشتر در 13 فروردین ماه سال نود به دلیل سخنرانی در تجمع اعتراضی میدان آزربایجان تبریز نسبت به خشکاندن تعمدی دریاچه اورمیه تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. رسول رضوی روز یکشنبه 17 مهر ماه همان سال هنگام بازگشت از محل کار توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه بازداشت و سوم آبان ماه همان سال به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.  وی در نهایت پس از تحمل 16 روز حبس در این زندان به قرار وثیقه 300 میلیونی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد گشت. وی پس از بازداشت در 13 آبان ماه سال جاری تاکنون تحت شکنجه وحشیانه ماموران امنیتی ایران قرار داشته است.
گوناز تی وی

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen