Mittwoch, 12. Oktober 2011

پان ایرانیست ها دشمن اصلی ایران و ملتهای ساکن در ایران.از وبلاگ آیدین دنیزلی

پان ایرانیست ها دشمن اصلی ایران و ملتهای ساکن در ایران
پان ایرانیست در عرصه نظری معتقد به تئوری یک زبان یک ملت و یک فرهنگ هستند.تنوع در زبانها و فرهنگ کشور ایران را نه یک امکان مساعد برای پیشرفت بلکه مانعی بر سر راه خود می داند.به همین دلیل در صدد نابودی زبان و فرهنگ ملل غیر فارس ساکن در ایران هستند.تا وحدت ملی مورد نظر خود را فراهم کنند و هویت و فرهنگ قوم فارس را معادل هویت ملی کل ایران معرفی کند.از دید پان ایرانیستها غیر فارسها مهاجر و تازه وارد!! هستند و فارسهاصاحب خانه!!!پان ایرانیست شکوفایی فرهنگ ترکی یا عربی یا کردی را معادل شکوفایی فرهنگ ایرانی نمی داند.بلکه خواهان دفن ابدی این فرهنگها و رسیدن به یک هدف یک کشور با یک زبان و فرهنگ فارسی هستند. در نظر اینان عشق ترکان به زبان مادریشان تجزیه طلبی و دهن کجی به زبان فارسی است. محمود افشاریزدی(بنیانگذار وپدر مکتب پان ایرانیست) از اتحاد زبانی سخن گفته و به صراحت می نویسد :

ایده آل یا مطلوب وحدت اجتماعی ما حفظ و تکمیل وحدت ملی ایرانیان است منظور ما از تکمیل کردن وحدت ملی این است که درتمام مملکت زبان فارسی عمومیت یابد اختلاف محلی از لحاظ لباس اخلاق و زبان و غیره از بین برود ترک کرد عرب ترکمن وغیره با هم تفاوتی نداشته باشد و هریک به زبانی متکلم نباشد. برای این کار باید هزارها کتاب ورساله دلنشین کم بها به زبان فارسی در مناطق غیر فارس نشین به خصوص درآذربایجان وخوزستان منتشر کرد. می توان ایلات فارس زبان را به مناطق بیگانه زبان فرستاد ودر انجا ده نشین کرد ودر عوض ایلات بیگانه زبان ان نقاط را به جای انها به ان نقاط فرستاده وساکن نمود .اسامی جغرافیایی را که به زبانهای خارجی ویادگاراقوام غیر فارس است باید به نامهای فارسی برگردانید.(مقاله یگانگی ایرانیان و زبان فارسی,مجله آینده,سال 1377,تهران)

از دیگر اقدامات آنان می توان به تحریف تاریخ اشاره نمود از آنجاییکه نسبت اقوام موهم آریایی با هیچ سریشی به ریش ترکان آذربایجان و اعراب و بلوچیها چسباندنی نیست. چهار دسته از اقدامات را عملی کردند

1-حذف تاریخ غیر آریایی قبل از مادها و پارتها(حکومتهای ایلامیان ، گوتیان،لولوبیان،کاسیان و..همگی حکومتهایی غیر آریایی و التصاقی زبان بوده اند).
2-نسبت دادن منشا آریایی و فارسی به ترکان و اعراب و دیگر اقوام غیر فارس ایرانی برای مثال در بسیاری از سایتهای پان فارسی یا حتی ویکیپدیای فارسی(پان ایرانیستی)ادعا می کنند که زبان آذربایجان از اول ترکی نبود و زبانشان تاتی یا آذری بوده است!!هدف از این یاوه گوییها مشخص است که می خواهند قتل عام فرهنگی و نادیده گرفتن حقوق ترکان را موجه جلوه بدهند.
3-تلاش برای تطبیق واقعیت جامعه ایران با ادعای فوق(نابودی زبانها و فرهنگهای غیر فارسی و فارسی سازی مناطق جغرافیایی و غیره)
4-کمرنگ کردن نقش تمدن اسلامی-عربی و حکومت ترکان در ایران بعد اسلام و پررنگ کردن حکومتهای مستبد هخامنشی و ساسانی.
رومن گیرشمن درباره هخامنشیان چنین می نویسد :« آن چه پادشاه هخامنشی از ملل تابعه خواستار بود .1/ زیستن برای او ۲/ کار کردن برای او 3/ انجام دادن فرمان های او 4/ و مردن برای او بود .
بزرگتری شاه این سلسله کوروش بود . چون به خونریزی عشق می ورزید بعداز کشته شدن، سرش را در تشتی پر از خون انداختند تا آنقدر خون بخورد تا سیر شود .
ویل دورانت می نویسد: کوروش به کشتار های بی رحمانه ای دست می زد داریوش در رابطه با فرورتیش چنین گفت:: "او را زنجیر کرده پیش من آوردند من به دست خویش گوشها و بینی او را بریدم و چشمانش را از کاسه در آوردم.

(همانطور که از نوشته های بالا پیداست فارسیزه شدن همه ملتهای ساکن در ایران از اهداف و آرزوهای پان ایرانیستها است).

اهداف استعمار گران از ایجاد حزب پان ایرانیست

ظهور باستانگرائی آریایی درقرن نوزدهم و گسترش آن در دوره پهلوی ارتباط تنگاتنگی با اهداف استعمارگران غربی داشت.سیاستگزاران بریتانیا برای توجیه سلطه و حضور خود در ایران در عرصه های اقتصادی سیاسی و فرهنگی و غیره در ترویج اندیشه وحدت نژادی اروپاییان و ایرانیها اهتمام می ورزیدند.وچهره ناخوشایند استعمار را در ورای وحدت نژادی پنهان می کردند.موج باستان گرائی آریایی و فارسی در ایران و تمرکز مطالعه تاریخی بر 2500 ساله هخامنشی هم تمدن چهار هزار ساله غیرآریایی قبل هخامنشی را به بوته فراموشی سپرد وهم به مثابه جریانی بود در برابر حضور چهارده قرن اسلام در ایران. نگاهی به تاریخ فعالیتهای همزمان و موازی که در دوجهت برای

1-تاراج ثروتهای طبیعی ایران

2-رواج خرافات نژادپرستانه آریایی

افشاگر این واقعیت است که آریا پرستی،کرنش در مقابل غرب استعمارگر،نفرت علیه ترک وعرب و کمک به صهیونیستها در تشکیل کشور جعلی اسرائیل درست زمانی آغاز شد که اهمیت نفت ایران برای صنایع آینده انگلستان و دیگر کشورهای غربی آشکار شده بود.واقعیت یکسان بودن مراکز طرح و ترویج سیاستهای استعماری غرب به رهبری بریتانیا با پایه گذاران مکتب پان ایرانیستی و موازی بودن فعالیتهای عمده این دو جریان تردیدی به جای نمی گذارد که این (ایسم) سرتاسر خرافه و جهل در واقع نوعی خسارت است که در ازای غارت منابع طبیعی ایران و کنترل سیاسی بر موقعیت ژئوپلیتیکی این کشور به اهالی و روشنفکران ایران اعطا شده است. برای مثال سید حسن تقی زاده که از سرسپردگان به غرب بود ادعا می کرد که این بندگی به غرب ایران را از عقب ماندگی چند صد ساله اش رها خواهد کرد او با پول دولت آلمان مجله کاوه را برای مسموم کردن ذهن روشنفکران ایرانی با توهمات آریایی و ایران باستان براه می اندازد و سپس در مقام وزیر دارائی رضا پالان ننگین ترین قرارداد تاریخ معاصر ایران را امضا می کند(قرارداد نفت آپریل 1933). پان ایرانیست به روشنفکران و عوام کمک می کند که به بجای پی بردن به علل بدبختی امروزیش با یاد دوران مجد و عظمت ایران باستان و کوروش (جشنهای 2500 ساله هخامنشی) و ادعای برتری نژادی (صرفا نسبت به ترکها و عربها) واقعیت تلخ امروز را فراموش کند و همه کاسه کوزه ها را برسر اسلام،اعراب،ترکها و مقدونیان بشکند.گویا ایران باستان از سوی ترکان و اعراب (بادیه نشین از نظر پان ایرانیستها) به بربریت سوق داده شده است.

با این اوصاف ملل غیر فارس باید ساکت بشینند!!و شاهد کارهای این فارس پرستان باشند تا هر چی می خواهند بر سر ایران و اقوام غیر فارس در بیارند!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen